top of page

המלצות לתזונה באביב


האביב משתולל בחוץ ,מזג האוויר משתנה, כך טבע מתחיל להתעורר משנת חורף. אני רוצה שנדבר על התזונה בעונת האביב, מכיוון שלפי דעתי תזונה שלנו היא אחד המרכיבים החשובים לחיות וויטליות שלנו וכדאי להתאים אותה לעונות השנה.

לפי רפואה הסינית אביב היא עונה שמשוייכת לאלמנט העץ ואיבר המשויך לו הוא הכבד וכיס המרה. לשניהם אנרגיה שפורצת החוצה, נע וצומחת, כמו הנבטים וזרעים שפוקעים דרך האדמה. כדי לחזק את האיברים האלו כדאי לאכול מזון ירוק, חמוץ בטעם. ירוק הוא הצבע של אלמנט העץ- של האביב- עברו לדיאטה קלה יותר , אכלו ירקות ירוקים טריים, הם מחזקים את מערכת החיסון ועוזרים לנטרל הרעלים ולהוציא אותם מהגוף. קחו פסק זמן ואפשרו ניקוי פנימי מנטלי, הרפואה הסינית יכולה לעזור לכם בתהליכי השינוי.

עפ"י הרפואה המערבית תפקיד הכבד הוא לנקות את הדם מן הרעלים השונים המגיעים אליו. הכבד אחראי על ניקוי הפיזי אך לפי הרפואה הסינית הוא אחראי גם על הניקוי הרגשי, עם בוא האביב דאגו לתת לגופכם את האפשרות לנקות ולהפטר מכל מה שהצטבר בחורף.

אחד הדברים החשובים שחשוב לשלב בתזונה באביב הם הנבטים. בנבט מתרכזת כל האנרגיה האצורה ונמצאת בשיאה. הם חומר גלם מעולה - הקטניות המונבטות (נבטוט) קלים לעיכול וגם מתבשלים מהר יותר. נבטים ונבטוטים דומים יותר לירק מבחינת העיכול בגופינו. ההרכב שלהם גם משתנה עם ההנבטה.

בקטניות המונבטות יש פחות חלבון ופחמימות (לכן גם הקלוריות ) פחות ברזל, חומצה פולית וסידן, אך יותר ויטמין C וויטמינים אחרים. השריה והנבטה של קטניות מסייעות גם בהפחיתת תחושת הנפיחות שחלק מהאנשים מרגישים לאחר אכילת קטניות.

אם ננביט את החיטה תוכפל כמות הויטמין E פי שלושה, וחלק מוויטמיני B יוכפלו פי שישה. המינרלים (בייחוד הברזל, הסידן והאבץ) והחלבון שיש בזרעים הופכים הרבה יותר זמינים לגוף.


אז איך עושים את זה?

התהליך ההשרייה וההנבטה:

חיטה תהיה מוכננה לאחר יום יום וחצי. שוםשום ופשתן -יומיים גרעינים, מש, פרג- 6-12 שעות.במים קרים.  3. שוב מוסיפים מים עד 2/3 , 1/3 הזרעים, המים צריכים לכסות את הזרעים. זמן השריה תלוי בסוג הקטניה או זרעים ובעונת השנה. 4. מסננים, שוטפים את הזרעים, לשפוך בחזרה לתוך מיכל מיוחד או דוכן רב שכבתי מיוחד להנבטה.  5. כמה פעמים ביום לשטוף את הזרעים ולערבב כדי ללחלח ולתת לנבטים חמצן. 6. מוכנות של נבטים תלויה בזן .

חיטה תהיה מוכננה לאחר יום יום וחצי. שום שום ופשתן -יומיים גרעינים, מש, פרג- 6-12 שעות.

את הנבטים ניתן לשלב בסלטים, תבשילים ומוקפצים, אני מאוד אוהבת אותם בתור נשנוש. זמן בישול שלהם מתקצר משמעותית, כמו כן ניתן להקפיא אותם.

מאוד נוח להשרות את הזרעים או קטניות בבוקר, בערב לשים אותם בכלי להנבטה ובבוקר יש לכם נבטים מוכנים. תהיו בריאים ותהנו מהאוכל :)))

054-5963850 אינה גרינברג, קליניקה לרפואה סינית.

רחוב אמיר דרורי 38, דירה 29, ק' 8, חולון.

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page